Kawasaki Z800 je další z novinek, kterou japonská společnost pro rok 2013 připravila. Tento zcela nový model nahrazuje Kawasaki Z750 a jelikož designéři dostali volnou ruku, aby se pokusili pojmu Zet vdechnout více života, podařilo se jim vytvořit agresivní design stroje. Agresivní vzhled však není vše, co nová Kawasaki Z800 přináší. Výkonný motor a kvalitní podvozek jsou samozřejmou součástí celku s názvem Z800.

Kawasaki Z800Díky množství lomených hran, zvláště viditelných na tvaru světlometů vypadá dravě už na první pohled. Emblém Zetka je zakomponován v mnoha částech motocyklu. Umístění světýlek v zadním světle i sedadlo a mnoho dalších detailů nesou právě znak Z.Kawasaki Z800

K novému designu patří i moderní přístrojovka sestávající ze tří LCD displejů. Na středním displeji se nachází otáčkoměr se stoupající stupnicí při zvyšování otáček. Ostatní displeje jsou multifunkční a jezdec si na nich může zobrazit, rychlost, ujeté kilometry, čas, teplotu motoru, objem paliva v nádrži, zbývající dojezd na nádrž a ukazatel ekonomiky jízdy.

Z800 je stejně jako předchůdkyně Z750 koncipována jako řadový čtyřválec ale díky zvětšenému objemu, nabízí motor nového Zetky vyšší výkon v celém rozsahu otáček. Zvýšení výkonových hodnot motoru je citelné zejména v nízkých otáčkách a to hlavně při pomalé jízdě ve městě. Systém vstřikování paliva je řízen vysoce výkonnou řídící jednotkou ve spolupráci s ultra-jemnými vstřikovači.

Kawasaki Z800Aby bylo dosaženo co nejlepší centralizace hmotnosti a navíc se zvýšil image Streetfighteru. navrhli konstruktéři co nejdelší výfukové svody, zkrátili koncovku výfuku a umístili ji pod motor. Výfuk je konstruován pro plnění nejnovějších hlukových a emisních norem.

Rám je oproti modelu Z750 pouze mírně modifikovaný. Zvýšila se jeho torzní tuhost a změna úchytů nového motoru. Motor je nyní uchycen tak, aby se zredukoval přenos jeho vibraci na jezdce. o 12mm se prodloužila i kyvná vidlice. Kawasaki Z800Přední 41 mm KYB upside-down vidlice byla přenastavenaprok lepší spolupráci s novým rámem. Zadní KYB tlumící jednotka je nyní posunuta o 20 mm doleva od středu motocyklu.
Změnila se tak rovněž také celková ergonomie motocyklu a posed jezdce (naklonění více vpřed), což přispělo k lepšímu sepjetí mezi jezdcem a strojem. Celkově poskytuje nová Z800 jezdci skvělou zpětnou vazbu a i přes sportovnější charkter se dokáže chovat velice vlídně a lze ji tak doporučit i pro začínající jezdce.

Kawasaki Z800Nová převodovka se spojkou má přinést delší trvanlivost komponentů a lepší pocit z akcelerace motocyklu a díky novému řadícímu mechanismu i lehčí a přesné vkládání jednotlivých rychlostí.

A změn doznaly i brzdy. Zvetšil se průměr předních brzdových kotoučů z 300 na 310 mm do nichž se "zakusují" čtyřpístkové třmeny značky Nissin (verze Z800 bez ABS pouze dvojpístky). Vzadu je pak kotouč o průměru 250 mm a jednopístkový třmen.


Končně je třeba ještě zmínit, že Kawasaki připravila i verzi Z800 E. Znamená to Europe a tento model je ušitýKawasaki Z800 na míru nové legislativě řidičských průkazů v EU. Verze bude nabízena spolu z normální neškrcenou verzi Z800. Hlavní rozdíl je ve sníženém výkonu na 70kW respektive až na 35 kW. Další rozdíly najdeme v komponentech. Verze E není standardně vybavena plastem pod motorem, přední vidlice není nastavitelná, zadní tlumič není hliníkový ale ocelový, bez rezervoáru, a má nastavitelné pouze předpětí a brzdy jsou ve verzi bez ABS pouze dvoupístková. Z800 ABS má přední pestíky stejné jako ostrá tedy čtyřpístky.Všechny verze Z800 i Z800 E jsou dostupné s ABS i bez něj.